Help een klant!? Klantgerichte dienstverlening

Prijs all-in: € 890,00

Waarom?

Wordt van jou verwacht dat je de veeleisende klant van tegenwoordig tevreden stelt? Dan zal de training "Help een klant" je leven gemakkelijker maken. Je leert wensen en verwachtingen van klanten in te schatten en daarnaar te handelen. Ook in lastige situaties blijf je klant- en oplossingsgericht communiceren!

Wat kun je na deze training?

Effectieve aanpak van interne en externe relaties om de dienstverlening te verbeteren.
  • Je kunt verschillende typen klanten herkennen en daar effectief mee omgaan
  • Je leert relatiegericht te communiceren, zowel in persoonlijke gesprekken als aan de telefoon
  • Je handelt klanten die langdradig zijn, niet weten wat ze willen en onredelijke eisen stellen op een klantgerichte manier doeltreffend af

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor medewerkers vanaf mbo-niveau die veel te maken hebben met interne of externe klanten. Bijvoorbeeld medewerkers binnendienst, baliemedewerkers, helpdeskmedewerkers, facilitaire medewerkers, medewerkers klantenservice.

Wat doe je in de training?

Voorafgaand aan de training beantwoordt iedere deelnemer een vragenlijst. Ook kun je een aantal voor jou lastige situaties beschrijven. De trainer krijgt zo een duidelijk beeld van de persoonlijke doelen en leerwensen. Het programma wordt daarop afgestemd.

In de training krijg je duidelijk zicht op klanttevredenheid en technieken om hier aan te werken. Als je betrouwbaar bent, vriendelijk, correct, snel en op z’n tijd meedenkt met je klanten, dan is de kans groot dat je tevreden klanten hebt.
In praktische opdrachten oefen je met verschillende communicatiestijlen, het inschatten van de belangrijkste verwachtingen van de klant en het ontwikkelen van win-winsituaties. Je ontvangt feedback en stelt op basis daarvan persoonlijke aandachtspunten op.

Wat komt er aan bod?

  • Wat is goed contact met klanten
  • Klanttypes, bijbehorende verwachtingen en hoe daarmee om te gaan
  • Actief luisteren, vragen stellen, samenvatten, helder formuleren
  • Feedback geven, grenzen stellen, omgaan met weerstand
  • Klachten behandelen
  • Persoonlijke ontwikkelpunten

Past deze training bij mij?

Je wilt:
  • goed contact met klanten opbouwen
  • klanttypes en verwachtingen leren onderscheiden
  • leren omgaan met lastige klanten

Dan is de training Help een klant een goede keuze.

Ik heb een vraag






7 en 14 december 2017
Tijden: 09.15 - 16.00 uur
Plaats: Den Haag

15 en 22 maart 2018
Tijden: 09.15 - 16.00 uur
Plaats: Amsterdam

18 en 25 mei 2018
Tijden: 09.15 - 16.00 uur
Plaats:

Utrecht / Nieuwegein


13 en 20 juni 2018
Tijden: 09.15 - 16.00 uur
Plaats: Den Haag