Omgaan met lastige types

Prijs all-in: € 1095,00

Waarom?

Wie kent ze niet: lastige klanten, collega’s, leidinggevenden of werknemers.
Zelfs als je met het merendeel van de mensen goed kunt communiceren zijn het deze types die je hartslag omhoog laten gaan, zorgen dat je het liefst een blokje omgaat of denkt: ‘laat maar’.

Wat kun je na deze training?

‘Actie is reactie’ is voor veel mensen een bekend begrip. In de communicatie op je werk des te meer. Wanneer je je bewust bent van je eigen communicatie, kun je gerichter kiezen voor het meest effectieve gedrag. Je bereikt je doelen nog sneller, beter en gemakkelijker met behoud van energie en goede balans.
 
Je leert in deze training hoe je om kunt gaan met 'lastige types’, zodat je met veel plezier zelfs de ‘lastigste gesprekken’ kunt voeren met een goed resultaat voor beide partijen.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor medewerkers vanaf mbo-niveau die veel te maken hebben met interne of externe klanten. Bijvoorbeeld medewerkers binnendienst, buitendienst, helpdeskmedewerkers, facilitaire medewerkers, klantenservice, etc. Ook voor leidinggevenden is deze training zeer geschikt.

Wat doe je in de training?

Voorafgaand aan de training beantwoordt iedere deelnemer een vragenlijst. Ook kun je een aantal voor jou lastige situaties beschrijven. De trainer krijgt zo een duidelijk beeld van de persoonlijke doelen en leerwensen. Het programma wordt daarop afgestemd.
 
In deze training krijg je inzicht in de verschillende ‘lastige types' en hoe je hier mee om kunt gaan. Je leert inzien wat het verschil is tussen professionele communicatie (doelgericht) en persoonlijke communicatie (emotiegericht).
 
Je krijgt de sleutel aangereikt hoe je op een eenvoudige wijze kunt omgaan met de voor jou specifieke ‘lastige types’ en het positieve effect hiervan op jouw communicatie.

Wat komt er aan bod?

  • Verschillende ‘lastige types’
  • Het verschil tussen professionele en persoonlijke communicatie
  • Inzicht hoe overtuigingen je gedrag en communicatie sturen
  • De sleutel tot verandering: zet een andere bril op
  • C’est le ton qui fait la musique: aandacht voor stem, houding en spraak
  • Interactieve opdrachten, sprekende voorbeelden gecombineerd met humor en herkenning
  • Persoonlijke ontwikkelpunten

Past deze training bij mij?

Je wilt:
  • Inzicht krijgen in verschillende ‘lastige types’
  • Inzicht krijgen in je eigen manier van communiceren
  • Prettig en met gemak omgaan met elke klant
  • Je eigen communicatievaardigheden versterken
  • Meer weten over effectief gedrag
  • Je eigen gedag aanpassen op dat van een ander
 Dan is de training ‘Omgaan met lastige types’ een goede keuze.
Ik heb een vraag






22 en 29 maart 2018
Tijden: 09.15 - 16.00 uur
Plaats: Zeist

18 en 25 juni 2018
Tijden: 09.15 - 16.00 uur
Plaats: Zeist